المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عاوز نعمل مسميات للاعضاء ايه رايكم

MoHaMeD MaHdY
2011-08-28, 08:40 PM
اممم حاسس انكم مفهمتوش من العنوان نبدا تانى ونشرح

يعنى ايه مسمى اقولك ياسيدى

يعنى مثلا الاعضاء بيتعملها ترتيب من حيث الجهد فى المنتدى والمواضيع والمشاركات والترتيب ده بيكون ع عدد المشاركات

مثلا عضو لسه جديد بياخد عضو مبتدئ

بعد كده انا بحدد مثلا 50 موضوع اول اما يكملهم العضو يبقى تحت اسمه مسمى عضو مجتهد وبتبقى مثلا المسميات كالتالى

مثال
=====

100 = عضو نشط

150= عضو فعال

200= عضو سوبر

250 = عضو vip

100 الرقم ده يدل ع عدد الردود + المواضيع بتاعه العضو لو وصلت لحد 100 اتوماتيك من غير تدخلى بيكون اسمه عضو نشط

وهكذا كل اما مواضيعه وردودة تكبر كل اما يكبر فى المسمى بتاعه ويوصل لمسمى اعلى

ولما يعدى 250 بيترقى لمشرف او ادمن كمان فى الموقع

ده الطريق لكى يكون ادمن او مشرف او بمعنى الطريق التقليدى انما مش شرط ممكن يكون مشرف او ادمن لتفاعله الملحوظ لانى ممكن يكمل 250 ع مراحل متفاوته وممكن عضو تانى يعملهم فى 10 ايام ويكون جهدة ملحوظ فيترقى بسرعه

المهم انا لسه معملتش مسميات التقليدى اللى فى اى منتدى هو اللى اانا كتبته فوق فى المثال انا محتاج تفكروا معايا فى اسامى كويسه فيها افيهات وفيها مرح شويه وتكون يعنى خاصه ببورسعيد

يعنى فكرت مثلا فى الادارة يكون

كبير القعدة او صاحب المصلحه

والاعضاء بمبوطى صغير حاجات كده

محتاج افكارك واقترحاتك

Noura
2011-08-29, 12:50 AM
بس يا عم لو عالمسميات فالمسميات الي انتا طرحتها دي فل بس فيه حاجة مطرقعة كدا عايزة اعملها
ان الولاد يكون ليهم مسميات مختلفة عن البنات يعني مثلا عضو نشيط يقابلها عضوة جامدة او فكر انتا
طبعا مفيش ترقيات ولا كلام من دا قبل ما نقفل عدد معين من الاعضاء ويكونوا متفاعلين

El JoKaR
2011-08-29, 05:32 PM
انت ممكن تعمل عضو جديد سردينة
عضو نشط شبارة
عضو مميز بولطي

وقولولي اية رأيكو في المسميات ومستني الردود

MoHaMeD MaHdY
2011-08-29, 05:55 PM
ده كان صاحى وبيلعب ههههههههه واد احنا كده هنبقى فى سوق ستوته مش منتدى ههههههههههه

El JoKaR
2011-08-29, 06:12 PM
هههههههههه يا مننجر مفيش مشكلة
منتدي سوق اهم حاجة نجر رجل الزبون ههههههههه

Noura
2011-08-29, 06:56 PM
والله جامدة جدا المسميات دي
علي كدا كلنا سردين